Trending

Trening siłowy w domu

Wychodząc na siłownie musimy przedsięwziąć pewne kroki w kierunku dbania o własny wygląd. Trenując w domu, nikt na nas nie patrzy, więc odpada jedna ze składowych wyprawy na siłownie. Ponadto nie musimy dojechać do najbliższej siłowni i opłacać miesięcznego karnetu. Z drugiej strony pewne inwestycje jednak trzeba wykonać, zanim zaczniemy ćwiczyć. 

Jaki sprzęt do treningu siłowego w domu?

Trening siłowy w domu rozpoczynamy od zakupów. Potrzebujemy trochę sprzętu, który umożliwi nam efektywne ćwiczenia. W końcu chcemy osiągnąć takie same efekty, jak byśmy poszli na lokalną siłownie. Co powinniśmy kupić?

  • sztangę
  • sztangielki
  • obciążenie
  • ławeczkę
  • gumy

Na początek kilka z wyżej wymienionych elementów w zupełności powinno wystarczyć. Znając tajniki treningu siłowego będziemy w stanie za pomocą tego sprzętu oraz ciężaru własnego ciała poradzić sobie z podstawowymi ćwiczeniami. Te nieco bardziej złożone także damy radę wykonać. Do nich jednak potrzebna będzie specjalistyczna wiedza. 

Trening siłowy – przykłady ćwiczeń

Ćwiczenia, które wybierzemy w domu zależą od kilku czynników. Pierwszym będzie nasza wiedza i umiejętności. Jeśli jesteśmy początkującymi w tej dziedzinie, zapewne ograniczymy się do podstawowych rzeczy. Im większa wiedza, tym możemy pójść w trudniejsze ćwiczenia. Ponadto patrzymy na nasz sprzęt i możliwości stanu posiadania w domu. Pewnych kwestii nie przeskoczymy i ćwiczeń na tzw. bramie możemy po prostu nie wykonać. Potrzebna będzie nasza inwencja i zamienniki ćwiczeń. Po trzecie bierzemy pod uwagę, jakie partie ciala chcemy modelować. Czy interesuje nas trening typu split(na konkretne partie), czy FBW(rozwijający całe ciało). Poniżej kilka przykładowych ćwiczeń, które bez problemu możemy wykonać w domu:

  • wyciskanie sztangi leżąc
  • pompki
  • podciąganie się na drążku
  • martwy ciąg ze sztangą
  • deska na mięśnie brzucha

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *