Trending

Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Od decyzji o podjęciu regularnej aktywności fizycznej, do faktycznego podjęcia aktywności, często prowadzi dość długa droga. Jak nie ulec wymówkom i zacząć ćwiczyć? Oto kilka zasad, które mogą okazać się pomocne. 

Motywacja do ćwiczeń – najważniejsze zasady

Wydaje się, że z roku na rok, wzrasta świadomość naszych rodaków, co do tego, jak ważna jest regularna aktywność fizyczna. Coraz większą popularnością cieszą się siłownie, choć wiele osób decyduje się również na ćwiczenia w warunkach domowych. W ostatnim czasie na ulicach przybyło również wielu amatorów biegania. Jak wykorzystać początkową motywację i zadbać o to, by nie była ona jedynie słomianym zapałem? Przedstawiamy kilka prostych rad: 

  1. Niech ćwiczenia staną się dla ciebie nawykiem 

Przede wszystkim nie możemy polegać tylko i wyłącznie na motywacji. Jeśli będziemy ćwiczyć tylko kiedy będziemy czuć ku temu motywację, to nasze ambitne plany szybko legną w gruzach. Kluczem do sukcesu jest wykazanie pewnej dozy samozaparcia, tak by przez pierwszy miesiąc zmuszać się do wykonywania ćwiczeń, nawet gdy jesteśmy zmęczeni i kompletnie nie mamy na to ochoty. Po trzydziestu dniach ćwiczenia staną się naszym nawykiem i ani motywacja, ani samozaparcie nie będą już potrzebne. Ćwiczenia staną się wówczas stałym punktem naszego grafiku, tak jak mycie zębów czy prysznic. 

  1. Wyznacz realistyczne cele

Trudno jest dążyć w życiu do czegokolwiek, jeśli do końca nie jesteśmy pewni czym jest to do do czego dążymy. Pomocne będzie, jeśli na początku wyznaczymy sobie realistyczne i wymierne cele. Jeśli na przykład dążymy do tego, by zrzucić zbędne kilogramy, to warto ustalić sobie wagę docelową. Satysfakcja z postępów i motywacja rosnąć będą proporcjonalnie do ilości kilogramów, jakie uda nam się zrzucić. 

  1. Ćwicz z kimś

Bardzo pomocne może być ćwiczenie z drugą osobą. Kiedy ty będziesz miał słabszy dzień, mimo wszystko będziesz się czuł w obowiązku podjąć aktywność, ze względu na zobowiązania wobec innych osób. Ponadto postępy drugiej osoby mogą stanowić dla ciebie dodatkową motywację. 

  1. Kup sobie sprzęt sportowy 

Być może punkt ten jest dość kontrowersyjny, bo wydawanie pieniędzy na profesjonalny sprzęt jeszcze przed podjęciem aktywności fizycznej jest dość ryzykowne. Jednak tak jak w poprzednim przypadku, będziesz odczuwał zobowiązanie. Tym razem nie wobec drugiej osoby, a wobec swojego portfela. 

  1. Nagradzaj się

Czasem trudno jest nam zmotywować się do wysiłku. Jeśli, któregoś dnia czujesz, że zabranie się do treningu będzie cię kosztować wyjątkowo dużo samozaparcia, to postanów sobie, że po zakończeniu treningu pozwolisz sobie na jakąś nagrodę. Cokolwiek co sprawi ci przyjemność i pozwoli znieść trudy treningu. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *