Trending

Jak oddychać podczas biegania?

Coraz więcej osób decyduje się rozpocząć swoją przygodę z bieganiem. Jak zmaksymalizować korzyści płynące z tego rodzaju aktywności fizycznej? Jak sprawić, by bieganie nie kosztowało nas aż tyle wysiłku, a tym samym byśmy mogli notować lepsze rezultaty i robić szybsze postępy?

Oddychanie podczas biegania – zasady

Pomimo że bieganie nie wiąże się z dużą ilością skomplikowanych zasad, to początkujący mogą jednak popełnić kilka błędów, które mogą znacznie utrudnić im robienie postępów i być przeszkodą na drodze do postępów. Szczególnie problematycznym zagadnieniem może być oddech. To w tym zakresie popełnić możemy sporo błędów. Jak je wyeliminować? Oto kilka zasad: 

  1. Oddychaj ustami – choć wydaje się, że oddychanie przez nos jest podczas biegu bardziej naturalne, to zdecydowanie bardziej efektywne będzie w tym przypadku nabieranie i wypuszczanie powietrza ustami 
  2. Staraj się oddychać głębiej 
  3. Oddychaj naturalnie – nie próbuj wymusić nienaturalnego tempa oddechu 
  4. Gdy nie trenujesz, spróbuj ćwiczeń oddechowych

Co daje prawidłowe oddychanie podczas biegania?

Prawidłowe oddychanie podczas biegania może znacznie polepszyć tempo osiąganych przez nas postępów. Przede wszystkim właściwy sposób oddychania ma jednak wpływ na efektywność treningu. Stosując się do wymienionych powyżej zasad, będziemy mogli już na początku pokonywać większe dystansy. Ponadto znacznie zmniejszy to też ryzyko odniesienia kontuzji, gdyż oddychając we właściwy sposób automatycznie przyjmujemy właściwą postawę ciała.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *