Trending

Jak nabrać masy?

Zastanawiasz się jak skutecznie nabrać masy mięśniowej i sprawić, by twoje mięśnie były bardziej okazałe, a sylwetka bardziej atletyczna? To bardzo złożone zagadnienie, do którego należy podejść z głową i kompleksowo przygotować się do procesu zwiększania masy. Działając bez jasnego planu nigdy nie osiągnie się oczekiwanych efektów.

Sposoby na budowanie masy

Najskuteczniejszym sposobem na budowanie masy mięśniowej jest trening siłowy. Żeby przynosił on oczekiwane efekty, należy dobrze go zaplanować. Skuteczny trening siłowy powinien być:

  • dopasowany do możliwości – nie należy przesadzać z obciążeniami, należy zwiększać je z czasem
  • zróżnicowany – nie należy wykonywać ciągle tych samych ćwiczeń, należy je urozmaicać
  • dobrze rozplanowany – z czasem na odpoczynek i regenerację
  • połączony ze zbilansowaną dietą – odpowiednie odżywianie to niezwykle ważny element, bez którego ciężko będzie o oczekiwane efekty treningu siłowego

Jaka dieta do budowania masy?

Tak jak zostało to wspomniane wcześniej, trening siłowy nie przyniesie oczekiwanych efektów bez odpowiedniej diety, czyli swoistego paliwa dla organizmu. Taka dieta wyklucza przede wszystkim żywność wysokoprzetworzoną, czyli rozmaite fast foody, słodycze i popularne napoje gazowane. Ich spożycie powinno być ograniczone do minimum i takie pozycje powinny pojawiać się menu tylko raz na jakiś czas.

Chcąc budować masę mięśniową należy kosztem tego typu posiłków włączyć do niej produkty bogate w białko, witaminy oraz składniki mineralne, tj. m.in. wysokiej jakości mięso, ryby, nabiał, produkty i pieczywo pełnoziarniste, makaron, ryż, a także owoce oraz różne warzywa.

Dieta służąca budowie masy mięśniowej musi być odpowiednio zbilansowana, czyli należy zadbać w niej o właściwą podaż białka, węglowodanów oraz tłuszczów. Proporcjonalnie powinno znajdować się w niej 20-25 procent białka, 40-50 procent węglowodanów oraz 25-30 procent tłuszczy. Jeżeli boimy się sami eksperymentować w tym temacie, o ułożenie odpowiedniego jadłospisu, składającego się z produktów, które lubimy, warto zgłosić się do dietetyka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *