Trending

Interwały na rowerze

Jak powszechnie wiadomo, z jazdą na rowerze wiążą się liczne korzyści dla zdrowia. Dzięki takiej formie aktywności wspomaga się serce oraz układ krążenia, wzmacnia mięśnie oraz stawy i łatwiej jest też utrzymać prawidłową masę ciała. Trening musi być jednak zawsze przeprowadzany z głową. Interesującą opcją są np. interwały na rowerze.

Czym jest interwał?

Interwał to forma treningu szczególnie polecana osobom, które chcą efektywnie spalać tkankę tłuszczową w maksymalnie krótkim czasie. Ten rodzaj treningu cechuje się o wiele większą skutecznością niż trening kardio.

Najprościej mówiąc, interwał polega na zmiennej intensywności ćwiczeń, czyli przeplataniu dłuższych okresów umiarkowanej aktywności krótkimi okresami intensywnego wysiłku fizycznego. Interwał to właśnie okres czasu, w którym konkretne ćwiczenie wykonuje się najpierw z wysoką, a później ze średnią intensywnością.

Jak robić interwały na rowerze?

Podobnie jak z każdą inną aktywnością, także i trening interwałowy na rowerze należy przede wszystkim przeprowadzać z głową, dopasowując formę i jego intensywność do własnych możliwości, by czerpać z niego przyjemność oraz nie narażać się na kontuzje.

Na początek, by przyzwyczaić organizm do takiej formy wysiłku fizycznego na rowerze, w trening można wpleść krótkie sprinty, na mniej więcej 80-90 procent naszych możliwości, trwające 15-30 sekund. Po takiej części intensywnej należy przejść do fazy odpoczynku, czyli spokojnej jazdy, trwającej 3-4 razy dłużej niż sprint. Część intensywnego wysiłku w trakcie treningu nie powinna trwać łącznie dłużej niż 25 minut.

Przed rozpoczęciem treningu interwałowego należy pamiętać o rozgrzewce, a po nim o zakończeniu go ćwiczeniem schładzającym w formie krótkiego rozciągania i rozluźnienia mięśni, by kolejnego dnia efekty treningu nie były tak odczuwalne w postaci zakwasów. Bardzo ważne jest też, by nie przesadzać z częstotliwością treningu interwałowego i dać organizmowi czas na regenerację. Sugeruje się go wykonywać maksymalnie trzy razy w tygodniu z przerwą między treningami wynoszącą minimum 48 godzin.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *